W dniu 8 grudnia odbyło się w Klubie Bankowca w Warszawie kolejne spotkanie Rady Arbitra Bankowego III kadencji. W spotkaniu brali udział członkowie reprezentujący organizacje konsumenckie, instytucje państwowe zajmujące się ochroną prawa konsumentów oraz różne rodzaje banków działających w Polsce.
W trakcie spotkania przedstawiona została informacja nt. działalności Arbitra Bankowego w II półroczu bieżącego roku, w tym generalne kierunki merytoryczne wydawanych orzeczeń. Głównym tematem tego spotkania były kwestie związane ze skargami konsumentów dotyczącymi klauzul abuzywnych, które wpływają do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego oraz innych instytucji biorących udział w pracach Rady.
Rada Arbitra Bankowego została powołana przez Zarząd Związku Banków Polskich wraz z utworzeniem Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego w 2002 roku. Zgodnie z zasadami funkcjonowania Rady (przyjętymi przez Zarząd ZBP we wrześniu 2002 roku) do jej celów należy wymiana doświadczeń z zakresu ochrony praw konsumenta usług bankowych, a w tym w szczególności analiza głównych przyczyn sporów między bankami a konsumentami oraz omawianie praktycznych aspektów funkcjonowania regulacji prawnych dotyczących ochrony konsumenta usług bankowych.