I ogólnopolski raport o klientach wysokiego i podwyższonego ryzyka w obrocie gospodarczym.

 

Celem InfoMonitora Biura Informacji Gospodarczej S.A. jest wspieranie bezpiecznego obrotu gospodarczego, poprzez oferowanie dostępu do baz zawierających informacje gospodarcze na temat rzetelności płatniczej przedsiębiorców i konsumentów. Korzystanie z tych informacji daje przedsiębiorcom i konsumentom możliwość minimalizowania ryzyka związanego z podejmowaniem współpracy z nowymi partnerami przy sprzedaży usług i produktów z wydłużonym terminem płatności czyli ochrona przed niewypłacalnymi i nieuczciwymi kontrahentami. Umożliwia także uzyskanie przewagi nad konkurencją w danej branży, poprzez eliminowanie współpracy z nierzetelnymi kooperantami, oraz zapewnia najtańszą, skuteczną formę odzyskiwania należności od kontrahentów zalegających ze spłatą zobowiązań.

Ponad 90% uczestników obrotu gospodarczego spłaca zobowiązania terminowo, budując swoją pozytywną historię kredytową i biznesową. Jest też jednak grupa klientów podwyższonego ryzyka, która czasowo niewywiązuje się ze swoich zobowiązań. Należy jednak podkreślić, że istnieje wyraźna różnica pomiędzy takimi osobami, które często nie z własnej winy znalazły się czasowo w trudnym położeniu, a osobami, które już zaciągając zobowiązanie wiedziały, że nie będą mogły lub wręcz nie będą chciały się z niego wywiązać.

InfoMonitor jako jedyne biuro informacji gospodarczej oferuje dostęp do informacji pochodzących ze wszystkich sektorów gospodarczych, w tym również sektora bankowego.

Na podstawie informacji zgromadzonych w bazie InfoMonitora BIG SA oraz Biura Informacji Kredytowej przygotowano, pierwszy tego typu w Polsce, raport o klientach niewywiązujących się ze swoich zobowiązań w terminie, pokazujący m.in. podział na województwa.

Raport można pobrać tutaj.